NEGA KOŽE BREZ KOZMETIČNIH IZDELKOV

Moj prvi hallowen fotoshooting
23. november, 2020

Lepa koža brez kozmetičnih izdelkov?

Velikokrat razmišljam o tem koliko različnih proizvodov, krem, serumov, esenc, olj, čistil, tonikov je danes na voljo v prodajalnah, ki vabijo z opojnimi dišavami in lepimi stekleničkami, da jih kupimo in probamo. In zagotovo bo ta naslednja krema naredila čudež na moji koži in že jutri bo moja koža kot prerojena. Iskanje tiste prave kreme, ki bo izpolnila vsa moja pričakovanja, lahko hitro postane frustracija zaradi katere bom zapolnila še zadnjo omarico v kopalnici in se nato razširila še na moževo stran poličke, kjer je ponavadi le pena za britje. :)


Priznam, mojega moža bi tak scenarij spravil „na obrate“ in je lahko samo hvaležen, da sem prišla do spoznanja, da tista naslednja krema ne bo rešila vseh mojih problemov, če se zadeve ne bom lotila širše. Celostno! Trajnostno! Spoznanje, da je kozmetični izdelek samo del moje negovalne rutine, je rešilo možev del poličke.

Ljudje smo celota. Na moji koži se pokaže vse. Ne samo katero kremo sem si nanesla, ampak kako živim, kaj delam, kako ravnam, kako se počutim… Dolgoročno bo skrb za dobro počutje prineslo dolgoročne rezultate. Torej osnova je skrb za zdravje. Skrb za zdravo kožo. In tista krema je del kroga, ki lahko poveže mojo negovalno rutino v celoto.


A veš tisto klišejsko:“ When you feel good, you look good.“? Zame je to čista resnica. Verjetno je odgovor na vprašanje, kdaj se počutiš dobro, za vsakega malo drugačno. Če pa to združim s preventivnim delovanjem v dobrobit moje kože, lahko trdim, da je to koristno za čisto vsakega med nami.


In kaj zagotovo deluje za lepšo kožo in to brez kozmetičnih izdelkov. To je 10 nasvetov, za katere se trudim, da bi postali moj življenjski stil. 10 nasvetov, ki niso koristni le za mojo kožo ampak za zdravje nasploh in se kažejo navzven. In kdaj začnejo delovati? Po dveh mesecih, tako kot tista krema ;)


1. IZOGIBAJ SE ŠKODLJIVEMU IZPOSTAVLJANJU SONCU

UV sevanje je poglavitni razlog za prezgodnje staranje kože, za kožne spremembe in konec koncev povzročitelj kožnega raka. Hvala bogu, da je končno moderna tudi bela polt in da na plaži nisem več edino bledo-zeleno telo, ki tiči pod senčnikom.


2. IZOGIBAJ SE KAJENJU

Tudi pasivno kajenje je izjemo škodljivo, kot tudi vse ostale oblike kajenja. Zaradi kajenja pride v celice manj kisika. Koža pa je posledično pusta in siva. Kaj so vsa tista mlada leta pasivnega kajenja, no in tudi tisti dve leti eksperimentiranja s cigareti v najstništvu, naredila mojemu zdravju ne vem. Vem pa, da je naše telo zmožno neverjetne regeneracije, če mu to omogočimo in nikoli ni prepozno za spremembo!


3. GIBAJ SE NA SVEŽEM ZRAKU

Že pol ure zmerne aktivnosti dnevno, na svežem zraku prinaša blagodejne učinke na telo. Telo se oskrbi s kisikom, ki zaradi povečanega srčnega utripa hitro in učinkovito prekrvavi naše telo in kožo. Iz telesa odplakne odpadle produkte in strupe, ter v telo prinese hranila in kisik našim celicam. Gibanje pa meni prinaša še več. Z rekreativnim tekom se ukvarjam od svojega 23. leta in marsikatero težavo sem in tudi sedaj rešujem prav med tekanjem po gozdu. To je moja meditacija.


4. POPIJ SKODELICO ZELENEGA ČAJA

Ta skodelica je polna bogatih vitaminov, mineralov in predvsem antioksidantov, ki se bodo lahko bojevali proti prostim radikalom, ki nastanejo zaradi oksidativnih procesov in stresa nasploh. V azijski kulturi je pitje zelenega čaja cel ritual. Priznam, težko zamenjam pitje čaja z jutranjim ritualom pitja kave. Morda mi nekoč uspe. Zaenkrat sem zadovoljna, da spijem skodelico po kosilu. In veš kaj, zbudi me bolj kot skodelica kave.


5. NE UŽIVAJ ALKOHOLA

Alkohol deluje kot diuretik in povzroča dehidracijo. Dehidracija privede do suhe kože, ki je bolj občutljiva in bolj dovzetna za okužbe. Uživanje alkohola privede do pomanjkanja vitaminov B, A in C. To so vsi pomembni vitamini, ki ključno sodelujejo pri obnovi in obrambi kože. Ko boste imeli temne podočnjake in popokane kapilare na obrazu, bo škoda nepopravljiva. To ne pomeni, da jaz nikoli ne spijem kozarčka. Je pa tega iz leta v leto manj, ker dejansko ne vidim pozitivnih stvari ob pitju alkohola.


6. POPIJ DOVOLJ VODE

Voda je vir življenja. Voda sestavlja od 60-70% našega telesa. Telo jo potrebuje, koža jo potrebuje, celice jo potrebujejo za normalno delovanje. Mar veš, da pomanjkanje vode vodi v slabšo presnovo, počasen metabolizem, nabiranje odvečnih produktov v telesu? Zaradi slabe oskrbe z vodo imamo slabšo koncentracijo. Voda pa našo kožo čisti od znotraj. Kožo naredi bolj svežo in sijočo. Zato imam jaz razlog, da imam spet novo lepo stekleničko (ker se je prejšnja razbila), ki me spremlja povsod.


7. NE PRASKAJ ALI STISKAJ MOZOLJEV

Mozolj je začasna kozmetična težava. Spraskan mozolj pa je lahko trajna poškodba. S stiskanjem ali praskanjem poškodujemo ne samo vrhnjico ampak tudi usnjico. Če ob tem pride do krvavitve se bo ranica modra zacelila bodisi s hiperpigmentacijo ali celo brazgotino. Še prej pa lahko praskanje privede do raznosa bakterij na širše področje in hujših vnetij. Globinsko čiščenje vedno prepusti strokovnjaku. Ti pa se raje vprašaj zakaj do težav sploh pride, da boš bolje razumela kaj ti koža sporoča.


8. NIKOLI NE ZASPI Z LIČILI

Spanje je izredno pomembno za naše zdravje. Strokovnjaki pravijo, da je to prvi temelj našega zdravja. Dolgo so raziskovali, zakaj človek spi. Spanje je reset za tvoje telo. Kot za računalnik, ki ga ugasnemo in se čez noč updajata in resetira in nato dela še boljše. Tako je tudi z nami in spanjem. Čez noč se v našem telesu sproščajo hormoni, ki skrbijo za delovanje mnogih funkcij. Med drugim pa je noč čas za aktivno regeneracijo naše kože. In kako misliš, da to lahko naredi, če si zvečer ne odstraniš ličil? Ne more oz. to naredi zelo slabo. Ličila mašijo pore in puščajo umazanijo na tvojem vzglavniku, ki je kot tak vir bakterij. In joj, pozabila sem na tvoje lepe in dolge trepalnice. Te ne bodo več lepe in dolge, če jih ne očistiš saj se ti bodo začele lomiti. Maskara, ki zaide v sluznico očesa, je kriva vsaj za to, da si zjutraj zabuhla ali pa se zbudiš z vnetim očesom. Torej preprosto: Kar gre zjutraj gor, mora zvečer dol!


9. SMEJ SE

Potrjeno je, da smeh pozitivno vpliva tako na telo, kot na dušo. Sprostitev mišic po aktivnem smejanju je blagodejno. Smeh zniža raven stresnega hormona. Smeh sprošča endorfine, hormon sreče, ki izboljša počutje in lajša bolečino. Hormoni potujejo kot impulz in prehajajo skozi celično membrano, ter vplivajo na celico. V glavi so mi ostale besede dr. Sršen, ki pravi, da s čustvi vplivamo na DNK naših celic. Torej smej se, veseli se, uživaj v malih radostih življenja in veliko boš naredila za svoje zdravje. Jaz pa pravim, da se smej, ker ti nasmeh tako presneto paše.


10. POZANIMAJ SE O SVOJIH KOZMETIČNIH IZDELKH, KI JIH UPORABLJAŠ

Se spomniš tiste poličke, ki je polna kozmetičnih izdelkov in se še kar širi? Verjetno ne rabiš nove kreme takoj, mar ne? Na razpolago imaš res veliko izbiro izdelkov. In kaj izbrati in kje začeti? Za začetek, bo že dovolj, da tvoja kože ne odreagira negativno na kremo. Potem pa... Bodi radovedna in vedoželjna. Bodi vztrajna. Preberi in pozanimaj se o kremi, ki jo kupuješ. Vprašaj se kaj kupuješ, zakaj jo kupuješ in zakaj jo rabiš, kaj bi rada z njo dosegla, da bo le ta dobra podpora vsemu kar si prebrala zgoraj. Ne zaupaj besedam: „Res je dobra!“. Mogoče je res dobra za tvojo prijateljico. Vendar ti in tvoja koža sta zgodba zase. Tvoja koža je odsev tega, kar se dogaja samo tebi. In kar si bila včeraj, morda danes nisi več. Vsako obdobje zahteva drugačno nego kože. Zato se moraš poglobiti vase in sama ugotoviti, kaj tvoja koža potrebuje, da se boš v svoji kožo dobro počutila. No, ali pa po nasvet pridi k dobri kozmetičarki.


LP., Tina-ZapleTina

Za pravilno delovanje tega spletišča se včasih na vašo napravo naložijo majhne podatkovne datoteke, imenovane piškotki. Sistemski piškotki, ki so nujni za delovanje, so že dovoljeni. Vaša izbira pa je, da dovolite ali zavrnete piškotke analitike in trženja, ki nudijo boljšo uporabniško izkušnjo, enostavnejšo uporabo strani in prikaz ponudbe, ki je relevantna za vas.
Več o piškotkih.